barnsligt

Kläder och prylar till kidsen

Intervju då & nu

88483-307

Först ut som Veckans kid på Barnsligt är Didrik, en underbart härlig kille
som ska bli jultomte när han blir stor, ogillar grönsaker och tycker att
Filippa är det finaste ordet som finns.

Didriks mamma Cathis har varit smart och intervjuat sonen med samma frågor
då och nu:

Överst - den 27 februari 2006
Mitten - den 10 september 2006
Underst - den 15 februari 2007

1.Vad heter du?
Didi
Didrik
Didrik Sandberg


2. Hur många år är du?

Ja e glad
Tre år.
Fem år.

3. Vad tycker du är roligt?
Titta på baar (Babar)
Med fest & kalas
Att Leka.


4. Vad tycker du är tråkigt då?

Nä ja lessen
Mina bilar är tråkiga.
Jag tycker inte om att äta grönsaker.


5. Vad ska du bli när du blir stor?
Gå på kalaset
Åka traktor med moffa.
Jultomte

6. Vart kommer bebisar ifrån?
Från magen och tutten.
Dom kommer till mig. om man är stor.
Mammas tjocka mage som är tjock och äter tjockismat.

7. Har jag varit en bebis då?
Neej. tokit.
Ja när du födde dej.
Jaaa, det har du varit.


8. Vilka är dina finaste kläder?

Det äj mina klädoj
Jag skall visa dig. var är kläderna? som tjejorna ser på. min
sjörövarmössa.(en fleecemössa m. pirattryck ur nya kollektionen)
Hm…min draktröja och prinströjan.


9. Finns tomten? Och vart bor han i så fall?
I tomtens hus med jenaj å alla baarna
I skogen. om man är olydig då får man inga paketer.
Ja, i skogen med alla renar och tomtenissar. Och ibland kommer häxan.


10. Vem är din bästa kompis?

Tomten.
Mimmi, Erik och Viktor.
Hm… Jag vet. Filippa! Inte Adam som kallar mig Dillis. Och Viktor var inte på dagis. (Adam och Viktor är hans bästisar kommeterar mamma C).


11. Vilket är det finaste ordet du vet?

Bil
Mimmi.
Filippa.


12. Det fulaste ordet du vet då?

Jaa?
troll och ussabubbe.
Troll.


13. Finns det nåt du är jättebra på att göra?

Kissa på letten
Pussel. sjörövar.
Hm.. Sjörövarpussel, kom skall du få se mamma.


14. Vad ska du göra nu?

Titta på baaar.
Leka med Nea.
Kolla på pusslet jag har lagt och du skall följa med mamma. Men du kommer ju aldrig. Kom då. Hör du inte vad jag säger va? Varför kommer du inte?


Kommentarer
Postat av: Minks

Sötnosen!!//M

2007-02-22 @ 12:47:54
URL: http://www.minks.wordpress.com
Postat av: MammaMia

Visst är han härlig!!

2007-02-22 @ 20:23:02
URL: http://barnsligt.blogg.se/
Postat av: Helena

Han är så söt Didde! :)

2007-02-22 @ 23:29:27
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Postat av: Linda Lej

Underbar kille!! Vad otroligt kul att få se intervjun vid tre olika tillfällen! Jag tänkte själv göra något liknande fast med videokameran, nu fick jag inspiration!!

2007-02-22 @ 23:36:25
URL: http://lindalej.wordpress.com
Postat av: MammaMia

Helena: Otroligt och vilka härliga svar! Men i slutet tröttnade han lite där...ville hellre lägga
sjörövarpussel ;)

Linda Lej: Vad roligt att du blev inspirerad! Ofta
har man ju (jag iaf..) Mycket ideér och stora planer men det verkar vara rätt svårt att verkligen GÖRA DET ;)

2007-02-23 @ 06:31:44
URL: http://barnsligt.blogg.se/
Postat av: Catten på jobbet

Ja min lilla gosprins! :) Det är verkligen roligt att ha dessa ord på print. Jag skall göra likadant med lillasyster förstås! så roligt för dem att ha när de blir äldre.

Tack för att Didde-bus fick vara veckans kid! :)

Kram Catten

2007-02-28 @ 10:44:51
URL: http://cattens.wordpress.com
Postat av: MammaMia

Hej på jobbet Catten!!
Han är så go din Didde och det var kul att han ville vara Veckans kid. Jag tror att vi var många som blev inspirerade till att göra en liknande intervju med våra egna barn.

2007-02-28 @ 12:05:24
URL: http://barnsligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0