barnsligt

Kläder och prylar till kidsen

Vad tycker du?


88483-149

Allt fler lyxiga märken satsar på kläder och saker för riktigt små barn. Och suget är stort, berättar de som jobbar i butikerna. Den som längtar efter en bärsele från Gucci, en nappflaska från Dior eller en babymadrass från Hästens till sin lilla älskling behöver inte drömma längre – bara det finns pengar förstås.

Aftonbladet kan man läsa om Charlotte Perellis konsumtion utav designerplagg till sina barn.
Är det en kul trend att skapa sexmånaders fashionistas – eller handlar det om föräldrar som vill göra sina småbarn till statussymboler är frågan man ställer sig i artikeln. Vad tycker du?

Bilder från:  Childrenssalon ♥ Montage: Barnsligt
     

Kommentarer
Postat av: catya

Jag kan säga att det är överdrivet, men samtidigt kan jag erkänna att jag inte kommer kunna motstå alla märkes babystuff när jag får barn ; )

2006-10-10 @ 15:48:36
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: MammaMia

Catya: Ja, visst kan det vara svårt att motstå om man normalt sett är intresserad utav märkeskläder och accessoarer att låta bli liknande grejjer till sina kids! Har man möjlighet och blir glad av att se sina barn i fina kläder fattar jag inte varför man ska låta bli. Personligen tycker jag kanske det är lite osmakligt med för mkt logo-plagg på barn men det är som sagt en smaksak. Tror dock det är viktigt att vara lyhörd för barnens vilja när de kommer upp lite i ålder, min son som är 5år hade tex en period där han prompt skulle ha endast Spiderman-kläder på sig. Det var liksom ingen idé att köpa fina Appaman t-shirts han skulle ändå bara hata dom...Nu har han växt ur Spiderman-åldern och vi handlar alltid kläderna tillsammans både på NK och Lindex. Jag ger förslag, han får bestämma. Det funkar bra för oss och han verkar inte ha tagit någon skada av sina märkesplagg. So far ;)

2006-10-10 @ 20:24:30
URL: http://barnsligt.blogg.se/
Postat av: LoX

Som tvåbarnsmamma känns Burberry nallen oerhört praktisk ;-)

Ang. den gula barnkammarboken nedan: tack för tipset om adlibris! Jag stod och bläddrade i den häromdagen, och prislappen på det exemplaret var i betydligt högre prisklass.

2006-10-11 @ 11:12:57
URL: http://lo.blogg.se
Postat av: Maria

Har man råd så... Blir ju ofta så att man köper kläder efter plånbok. Men lite överdrivet känns det, särskilt som om bebiserna växer ur de där plaggen hur snabbt som helst. Annat om man köper till sig själv. Och det känns även som om barn blir statussymboler för vissa föräldrar. Vilket såklart är jättetrist.

2006-10-11 @ 11:15:11
URL: http://bligravid.blogspot.com
Postat av: MammaMia

LoX: Visst är det ;)!
Ang boktips, kul att kunna hjälpa till :)! När man vill ha bästa pris på böcker är verkligen BOKPRIS en superbra sida.

Maria: Håller med om att det är överdrivet men kan samtidigt förstå De föräldrar som har råd och Vill se sina telningar i Baby Dior. Barn ska inte vara staussymboler, håller med dig! Jag hoppas och tror att de flesta som köper dyra kläder till sina barn gör det för att dom tycker att sötisarna är det bästa som hänt dom och då ska de självklart ha de finaste kläderna. Jag bara hoppas det är ren omtanke.

2006-10-11 @ 11:41:10
URL: http://barnsligt.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag tittar gärna på denna typen av produkter, men inser ganska snabbt att det inte skulle löna sig på min dotter just nu. Som baby och lite äldre barn skulle det fungera bättre. Vi har några plagg och saker som typ nappar och någon nalle av dessa märken i collaget som vi fått från goa vänner som är bostta utomlnds, men någon nödvändighet tycker jag inte att det är. Det blev långt och luddigt detta inlägg, men vad jag vill säga är har man råd shoppa på, och om man inte har det är det knappast någon katastrof anser jag! :)

2006-10-11 @ 17:44:26
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Postat av: MammaMia

Helena: Är helt och hållet med på din linje.

2006-10-11 @ 21:29:39
URL: http://barnsligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0