barnsligt

Kläder och prylar till kidsen

Hur många vuxenpoäng får du?

Hos Vera med flera hittade jag denna lista som ger dig svaret du antagligen inte vill ha.
Hur många vuxenpoäng får DU?

Jobb (1p) - Ja
Visitkort (1p) - Ja
Konferens (1p) - Ja
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej
Vara sambo (1p) - Ja
Vara förlovad (1p) - Ja
Vara gift (2p) - nej
Skild (3p) - nej
Äga villa (2p) - Ja
Ha en bil (1p, kombi + 1p) - Ja fast inte kombi
Hund (1p) - Nej
Lån (1p) - Ja
Gemensam ekonomi (1p) - Ja
Pensionsspara (1p) - Ja
Storhandla (1p) - Ja
ICA-kundkort (1p) -Ja
Använda rabattkuponger (2p) - Ja
Äga hushållsassistent (1p) - Nej
Äga diskmaskin (1p) - Ja
Dubbelsäng (2p) - Ja
Ha julgran på julen (2p) - Ja
Gråa hår (1p) - Nej
Celluliter (1p) - Tyvärr
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej
Lösa sudoko (1p) - Nej
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja
Putsa fönster (1p) - Ja
Svampplockning (2p) - Nej
Långfärdsskridskor (1p) - Nej
Parmiddag (1p) - Ja!
Vinprovning (1p) - Nej
Danskurs (1p) - Nej
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) -Nej
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Nej
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Ja
Spela Bingolotto (1p) - Nej
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej
Ha höftproblem (1p) - Nej
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - ?Nej!
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - mmmm...ja

!0-15 p - INTE gammal
16-25 p - Börjar barka ditåt...
Över 25 p - Nu är du där

28poäng vuxenpoäng som bekräftar det jag kanske redan visste. Jag ÄR vuxen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Yes! Inte så illa jag fick 24p, men jag kommer med storm steg så se upp!

2006-10-08 @ 22:20:29
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Postat av: MammaMia

Helena: Ha-ha! Oj, då. Du är inte så långt efter, jag får passa mig.

2006-10-08 @ 23:06:24
URL: http://barnsligt.blogg.se/
Postat av: LoX

Jag blev också vuxen. Rejält.

*fniss*

Ang. Katie så tror jag att det finns en stylist bakom som har jobbet att kreera "mamma- looken".

2006-10-09 @ 18:10:41
URL: http://lo.blogg.se
Postat av: MammaMia

LoX: Visst är det ändå rätt härligt att vara rejält vuxen!?
Ang. Katie....ja, det är något som hänt med hennes look efter Baby Suri. Vad det än är så ser det trevligt ut!

2006-10-09 @ 23:08:02
URL: http://barnsligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0